Chronische pijnklachten

Behandelplan op maat

Kleinschalige praktijk

Fysieke en psychische sessies

Herstel vanuit chronische pijn klachten

Een brede en verdiepende kijk wat voor jou belangrijk is.

Herstel – preventie – ontspanning – vrijheid – ruimte – mogelijkheden – blij – gezondheid

Wat is chronische pijn:

Pijn die langer dan drie maanden of langer aanhoudt en niet op reguliere medische behandeling reageert. Deze klachten kunnen grote invloed hebben op iemands leven en voor veel frustratie zorgen.
Mogelijk heb je al verschillende behandelingen gehad, zonder gewenst resultaat.
Het lichaam geeft niet zomaar een pijn sensatie.
Pijn is een manier om jezelf te beschermen en een manier om je duidelijk te maken dat er iets aan de hand is.
Pijnklachten die langer bestaan hebben invloed op het zenuwstelsel. Je reageert hierdoor gevoeliger op prikkels, zoals licht en geluid. Omdat je sneller last hebt van deze prikkels, kan het zijn dat je last hebt van vermoeidheid en meer moeite hebt met concentratie, werk, relatie of hobby’s.
We hebben veel positieve resultaten, ook met mensen die al lang zoekende zijn naar oplossingen. We helpen je met een brede natuurlijke aanpak om het lichaam te helpen met herstellen.
Wil je ook natuurlijk herstellen van je chronische (pijn)klachten?
Stap voor stap gaan we samen op zoek naar de oorzaak van jou chronische pijnklachten en wat jij nodig hebt voor herstel.

Wil je ook weer balans in je leven?

Bij ons kun je de begeleiding krijgen die bij jou past en voor vele enorme verlichting van pijn of een pijnvrij leven heeft gegeven.

Welke mensen met chronische pijnproblemen hebben al veel baat gehad:

• Aangezicht (kaak, huid, oren)
  • Achillespees, peesplaat, voeten
  • Artrose
  • Bewegingsbeperkingen
  • Bindweefsel (fibromyalgie)
  • Maag- en buik
  • Elleboog en schouder
  • Endometriose, baarmoeder
  • Gewrichten zoals reuma
  • Hand (pols, vingers)
  • Heupen en bekken
  • Hernia
  • Hoofd en nek
  • Hormonale klachten
  • Huid (zoals gordelroos, eczeem)
  • Ischias
  • Kanker
  • Kuiten
  • Maag, darmen
  • Nek
  • Lage rug, midden rug en hoge rug
  • Stuitje
  • Verkramping van spieren
  • Wondgenezing
  • Zenuwen

Minder voedingsstoffen verwerken en opnemen

Het immuunsysteem draait overuren. Dit kun je voelen door vermoeidheid. Het kan ook zijn dat je op de overlevingsstand staat en de je de vermoeidheid helemaal niet meer voelt en hierdoor maar doorgaat. Stress zet je spijsvertering op een laag niveau. Hierdoor maak je minder spijsverteringsenzymen en zoutzuur aan met als gevolg dat je darmen minder voedingsstoffen (belangrijke vitamines, mineralen en vetten) kunnen verwerken en opnemen. Dus dure poep. Onze darmtherapeut in Purmerend onderzoekt jouw klachten uitgebreid en geeft vervolgens een passende behandeling. De behandeling kan bijvoorbeeld gericht zijn op voeding of het omgaan met emoties en stress. Ook psychische klachten kunnen namelijk darmproblemen veroorzaken.

De connectie tussen darmen en gelukshormoon Serotonine.

Onze darmtherapeut in Purmerend weet alles van de spijsvertering af en ziet een duidelijke connectie tussen je darmen en het hormoon Serotonine. De spijsverteringsorganen breken voeding af tot kleine voedingsdeeltjes die het lichaam kan opnemen en gebruiken, en het resterende, onverteerde deel weer uit te scheiden. Volgens onderzoek blijkt dat de verstoorde darmwerking onder andere te maken heeft met Serotonine. Serotonine wordt gemaakt door ons lichaam en speelt een rol bij het regelen van de darmbewegingen, het afscheiden van vocht door de darmen en bij het gevoel vanuit de darm. Een verstoring in de serotoninehuishouding zou dus tot problemen in de darm kunnen leiden. 90 tot 95% van de serotonine wordt in de darm gevormd. Serotonine is een hormoon dat met tevredenheid te maken heeft en ook de darm aanzet tot beweging. Serotonine speelt ook in het brein een rol. Serotonine is betrokken bij het reguleren van angst, prikkelgevoeligheid en stemmingen. Er bestaat hierdoor het vermoeden dat er een verband is tussen Prikkelbaar darm syndroom PDS en gevoelens als angst en paniek, depressie, AD(H)D en autismespectrum.

Slapen zonder pijn

Velen hadden de hoop op verlichting van pijn opgegeven, laat staan dat ze zouden bedenken dat het mogelijk zou zijn zonder pijn te kunnen leven.

We hebben veel praktijkervaringen met chronische pijnproblematieken en herstel.

Het is zéker de moeite waard om jezelf een kennismakingsgesprek of behandeling te gunnen.

Geef jezelf deze kans. Neem gerust vrijblijvend contact op met Natasja Borsje en ervaar de mogelijkheden.

U kunt de inhoud van deze pagina niet kopiëren