Massage therapievormen in Purmerend

Persoonlijke aanpak – Ontspanning – ruimte – verlichting

Bij Praktijk Zielsgeluk in Purmerend geven we je graag een ontspannende massage. Therapeutische massage therapievormen zijn geschikt voor iedereen en hebben een diepe ontspannende en herstellende werking op zowel lichaam als geest. Als je bijvoorbeeld klachten hebt door overbelasting, blessure, kalkafzetting, emotionele stress of een verkeerde houding, zijn onze lichaamsgerichte behandelmethoden heel nuttig.

Verwen jezelf met een massage

Een massage is een geweldige manier om jezelf te verwennen en te ontspannen. Het kan helpen om stress en spierspanning te verminderen, de bloedcirculatie te verbeteren en een gevoel van ontspanning te bevorderen. Als je op zoek bent naar een manier om je stress om te zetten in geluk, dan is een massage precies wat je nodig hebt.

Bindweefselmassage

Naast huidtherapie is een bindweefselmassage ideaal om de huidconditie te verbeteren. Bij bindweefselmassage worden massagegrepen gebruikt om de huidlagen los te maken. Deze massage heeft een positief effect op spieren, doorbloeding en op de werking van alle inwendige organen, klieren en het algeheel welbevinden.

Resultaten bindweefselmassage voor het lichaam:

• Opheffing van onderhuidse verklevingen
  • Zichtbare vermindering van cellulitis
  • Afbraak van vetafzettingen
  • Bevordering loslaten van afvalstoffen
  • Verbetering van de huidconditie
  • Energieker en ontspannen gevoel lichaam en geest
  • Minder last van vermoeide benen
  • Minder of uitblijven van pijn
  • Versteviging van de huid en stimuleert de aanmaak van bindweefsel
  • Sneller afvallen in combinatie met sporten en aanpassing voedingspatroon
  • Huid wordt strakker

Klankmassage en klanktherapie

Klankmassage heeft een positieve uitwerking op het lichamelijk en geestelijk welbevinden. Het heeft een diep ontspannende werking. Een sessie klanktherapie laat de energie weer stromen in je lichaam. Het menselijke lichaam is een levend geheel van trillingen en golfbewegingen. Een gezond orgaan is “goed afgestemd”. Dat wil zeggen: het trilt zuiver in zijn eigen frequentie. Bij een ziek orgaan is deze eigen frequentie verstoord. Een klankschaal en/of gong roept een herinnering aan de oorspronkelijke harmonische frequentie op en stimuleert het lichaam om, eerst meetrillend in de frequenties van de schaal en daarna ook zelfstandig, de eigen harmonische frequenties terug te vinden.

Hotstone massage

Een hotstone massage is ontspannend en hierdoor laat je spanning en stress los. Tijdens de hot stone massage worden er natuurlijke stenen gebruikt om de spieren te ontspannen, de bloedcirculatie te verbeteren en je algehele welzijn te bevorderen. De hotstone massage wordt al duizenden jaren toegepast. Tijdens de massage worden er platte, warme basaltstenen gebruikt die op specifieke punten van het lichaam worden geplaatst. Deze punten reguleren de energiestromen in je lichaam en met behulp van de massage met warme stenen wordt de balans tussen lichaam en geest weer hersteld. Naast ontspanning zorgt een hot stone massage ook voor de afvoer van gifstoffen en verlichting van verschillende lichamelijke klachten, zoals rug- en spierpijn.

Lypossage

Lypossage is een figuur corrigerende massage. Door lypossage kan de omvang van het behandelde lichaamsdeel enkele centimeters slinken. Cellulitis is een onderhuidse verstoring van het bindweefsel door een opstapeling van vet en vocht. Door lypossage worden zichtbaar de onderhuidse verstoringen aanzienlijk verminderd. Wil je graag afvallen, een gladdere en strakkere huid, minder vetbultjes, strakkere buik, billen en benen? Dan kun je je laten behandelen door Natasja en kun je het effect zelf ervaren. De lypossage behandeling wordt altijd gecombineerd met klanktherapie om de afvalstoffen te helpen effectiever af te voeren én voor een minder pijnlijk en diep ontspannend effect.

Manuele lymfedrainage

Manuele lymfedrainage is een techniek waarmee vochtopname door de lymfevaten wordt gestimuleerd en de het functioneren van de goede vaten wordt bevorderd. Met specifieke handgrepen wordt de eigen beweeglijkheid van het lymfevatensysteem geactiveerd en gestimuleerd wat de afvoermogelijkheden van de lymfe doet vergroten. Hierdoor kan er meer lymfe worden afgevoerd. Vaak zijn er littekens of hardnekkige plekken met verbindingsweefsel die de lymfe afvoer belemmeren. Natasja maakt deze delen los met specifieke handgrepen en in combinatie met klanktherapie en bindweefselmassage. Hoe zachter het weefsel, des te gemakkelijker de ontstuwing van het oedeemgebied is. Manuele lymfedrainage past Natasja toe bij herstel van blessure, na operatie, bij lipoedeem. Zij combineert lymfedrainage met andere behandelingsvormen. Heb je regelmatig pijn in je rug of benen, blokkades in de spieren of pijnlijke gewrichten? Dan kan een combinatie behandeling met spier-, bindweefsel-, klank- en een triggerpointmassage de oplossing zijn. Het is een intensieve combinatie massage, met als doel dat de spanning in de huid en spieren afneemt.

Heb je vragen of wil je een afspraak maken?

Maak een afspraak voor een behandeling

Een massage kan helpen om stress te verminderen, spierspanning te verminderen, de bloedcirculatie te verbeteren en een gevoel van ontspanning te bevorderen. Een massagebehandeling duurt gemiddeld 45 minuten. De resultaten zijn meestal al tijdens de eerste behandeling zichtbaar en voelbaar. Plan vandaag nog een massage bij onze praktijk om te genieten van de voordelen voor lichaam en geest! Je bereikt ons via 06-40806851 (Natasja) of 06-19729253 (Bob).

Ervaringen

Ik liep al maanden lang met een peesplaat en achillespees klachten. Na vele fysiotherapie en shock wave behandelingen liep ik nog steeds mank en kon ik slecht kleine stukjes lopen. Na drie behandelingen door Natasja heb ik een lang weekeind in Parijs gelopen zonder pijnklachten. F.

Door de bevalling van mijn eerste kind, nu zes jaar geleden, heb ik bekkenklachten gekregen. Hiervoor vele therapievormen gehad. Het was een bijzondere ervaring dat ik al met de eerste behandeling weer pijnvrij kon slapen. D.

Heb je een blessure of wil je preventief blessures voorkomen, wil je van je spierpijn of andere (kort of lang bestaande) pijnklachten af, wil je je goed voelen en in balans komen? Wil je herstellen vanuit zwangerschap, ziekte, operatie of heb je een (chronische) blessure?

Door de presentatie werd ik weer gemotiveerd. Ze legt alles goed uit. Ze gaf adviezen waar ik snel voelbare en zichtbare resultaten door kreeg. Lennie

De klankmassage geeft mij een diepe ontspanning en ruimte. Marjanne

Ik had al jaren chronische pijn in mijn onderrug. Door de klankmassage ontstond er verlichting. Ik kan veel meer doen. Dank je wel. Desirée